Инновационное развитие бизнеса. Статистический контроль процессов в методике «Шесть сигм»
https://doi.org/10.26794/2220-6469-2018-12-1-66-77
Аннотация
Список литературы
1. Яковлева Е. А., Козловская Э. А. Инновационное развитие экономики (концепция импортозамещения) // Вестник финансового университета. 2016. № 6. C. 54-62
2. Жевнов Д. А. Инновационное развитие бизнеса. Статистика выводов в методике «Шесть cигм» // Мир новой экономики. 2016. № 1. С. 77-88
3. Джорд М. Бережливое производство плюс шесть сигм в сфере услуг. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2011. 464 с
4. Brussee W. Statistics for Six Sigma Made Easy! New York: McGraw-Hill, 2012. 288 p
5. Liker J. The Toyota Way: 14 Management Principles from the World’s Greatest Manufacturer. New York: McGraw-Hill, 2004. 334 p
6. Brue G. Six Sigma for Managers, Second Edition. New York: McGraw-Hill, 2015. 180 p
7. Meran R., John A., Roenpage O., Staudter C. Six Sigma + Lean Toolset: Mindset for Successful Implementation of Improvement Projects. Berlin: Springer Science & Business Media, 2013. 400 p
8. Oosterwal D. The Lean Machine. Boca Raton: Productivity Press, 2010. 254 p
9. Лапидус В. А. Система Шухарта. Н. Новгород: ООО СМЦ «Приоритет», 2004. 65 с
10. Keller P. A. Six Sigma Demystified, 2nd Edition. New York: McGraw-Hill, 2010. 476 p
11. Walshe K., Harvey G., Jas P. Connecting Knowledge and Performance in Public Services: From Knowing to Doing. Edinburgh: Cambridge University Press, 2010. 314 p
12. Harry M. J., Mann P. S., De Hodgins O. C., Hulbert R. L., Lacke C. J. Practitioner’s Guide to Statistics and Lean Six Sigma for Process Improvements. Chichester: John Wiley & Sons, 2011, 832 p
13. Barone S., Lo Franco Е. Statistical and Managerial Techniques for Six Sigma Methodology: Theory and Application. Chichester: John Wiley & Sons, 2012. 396 p
14. ГОСТ Р ИСО 7870-2-2015 Статистические методы. Контрольные карты. Ч. 2. Контрольные карты Шухарта. Введ. 2016-12-01. М.: Стандартинформ, 2016
15. Пэнди П. С., Ньюмен Р. П., Кэвенег Р. Р. Курс на Шесть Сигм. Как General Electric, Motorola и другие ведущие компании мира совершенствуют свое мастерство. М.: Лори, 2014. 400 с
16. Казинцев А. В. Шесть Сигм в России. Методика снижения потерь, дефектов, издержек. М.: Типография «Новости», 2009. 368 с
17. Уилер Д., Чамберс Д. Статистическое управление процессами: Оптимизация бизнеса с использованием контрольных карт Шухарта. М.: Альпина Паблишер, 2017. 409 c
18. Солонин С. И. Метод контрольных карт: учеб. пособие. М.: Берлин: Директ-Медиа, 2015. 215 c
19. Graban M. Lean Hospitals: Improving Quality, Patient Safety, and Employee Satisfaction, Boca Raton: Productivity Press, 2016. 268 p
20. Yakovleva E. A., Kozlovskaya E. A. Innovative economic development (import substitution concept). Vestnik Finansovogo Universiteta = Bulletin of the Financial University. 2016;6:54-62. (In Russ.)
21. Zhevnov D. A. Innovative Business Development. Statistical inference of Six Sigma. Mir novoy ekonomiki = The world of the new economy. 2016;1:77-88. (In Russ.)
22. George Michael. Lean Six Sigma in the Service Industry. New York: McGraw Hill Professional, 2003. 400 p. Rus. ed.: Moscow: Mann, Ivanov and Ferber; 2011. 464 p
23. Brussee Warren. Statistics for Six Sigma Made Easy! New York, McGraw-Hill; 2012. 288 p
24. Liker Jeffrey. The Toyota Way: 14 Management Principles from the World’s Greatest Manufacturer. New York: McGraw-Hill; 2004. 334 p
25. Brue Greg. Six Sigma for Managers. 2nd ed. New York: McGraw-Hill; 2015. 180 p
26. Meran Renata, Alexander John, Roenpage Olin, Staudter Christian. Six Sigma+Lean Toolset: Mindset for Successful Implementation of Improvement Projects. Springer Science & Business Media; 2013. 400 p
27. Oosterwal Dantar. The Lean Machine. Boca Raton: Productivity Press; 2010. 254 p
28. Lapidus V. A.. The Shewhart system. N. Novgorod: OOO SMTs «Prioritet»; 2004. 65 p. (In Russ.)
29. Keller Paul A.. Six Sigma Demystified, 2nd Edition. New York: McGraw-Hill; 2010. 476 p
30. Walshe Kieran, Harvey Gill, Jas Pauline. Connecting Knowledge and Performance in Public Services: From Knowing to Doing. Edinburgh: Cambridge University Press; 2010. 314 p
31. Harry Mikel J., Mann Prem S., de Hodgins Ofelia C., Hulbert Richard L., Lacke Christopher J.. Practitioner’s Guide to Statistics and Lean Six Sigma for Process Improvements. Chichester: John Wiley & Sons; 2011. 832 p
32. Barone S., Lo Franco Е. Statistical and Managerial Techniques for Six Sigma Methodology: Theory and Application. John Wiley & Sons; 2012. 396 p
33. GOST R ISO 7870-2-2015 Statistical methods. Control cards. Part 2. Control charts Shewhart. Enter. 2016-12-01. Moscow: Standartinform; 2016. (In Russ.)
34. Pande Peter S., Neuman Robert P., Cavanagh Roland R.. The Six Sigma Way: How GE, Motorola, and Other Top Companies are Honing Their Performance. New York: McGraw Hill Professional; 2000, 448 p. Rus. ed.: Moscow: Lori; 2014. 400 p
35. Kazintsev A. V. Six Sigma in Russia. Method of reducing losses, defects, costs. Moscow: Printing house “News”; 2009. 368 p. (In Russ.)
36. Wheeler Donald J., Chambers David S., Chambers David Smith. Statistical Process Controls, Knoxville: SPC Press; 2010. 406 p. Rus. ed.: Moscow: Al’pina Pablisher; 2017. 409 p
37. Solonin S. I. Method of control cards: a study guide. Moscow - Berlin: Direct Media; 2015. 215 p. (In Russ.)
38. Graban Mark. Lean Hospitals: Improving Quality, Patient Safety, and Employee Satisfaction. Boca Raton: Productivity Press; 2016. 268 p
39. Официальный сайт Президента России. Стенографический отчет о заседании Совета по стратегическому развитию и приоритетным проектам. URL: http://kremlin.ru/events/president/news/5407 (дата обращения: 01.12.2017)
Рецензия
Для цитирования:
Жевнов Д.А. Инновационное развитие бизнеса. Статистический контроль процессов в методике «Шесть сигм». Мир новой экономики. 2018;12(1):66-77. https://doi.org/10.26794/2220-6469-2018-12-1-66-77
For citation:
Zhevnov D.A. Innovative Business Development. Statistical Control of Processes in Six Sigma. The world of new economy. 2018;12(1):66-77. (In Russ.) https://doi.org/10.26794/2220-6469-2018-12-1-66-77